Ali bin Abi Talib RA Dan Zuriatnya Memuliakan Abu Bakar, Umar dan 'Aisyah RA

Jika anda mendengar seorang Syiah menghina Umar, tanyakan kepadanya: "Umar yang mana kamu maksudkan? Apakah Umar bin Ali bin Abi Talib? Atau Umar bin Hassan bin Ali? Atau Umar bin al-Hussein bin Ali? Atau Umar bin Ali Zainil Abidin bin Al-Hussein? Atau Umar bin Musa Al-Kazhim?” Semua yang bernama 'Umar ini adalah dari zuriat Ali bin Abi Talib RA.

Demikian juga jika anda mendengar seseorang syi'ah melaungkan: "Aisyah dalam neraka... Aisyah dalam neraka!!!" Tanyakan pula kepadanya: “Aishah yang mana anda maksudkan? Apakah Aisyah binti Jaafar Al-Sadiq? Atau Aisyah binti Musa Al-Kazhim? Atau Aisyah binti Ali Al-Rida?” Semua yang bernama Aisyah ini adalah dari zuriat Ali bin Abi Talib RA.

Jika kamu mendengar seseorang syiah mengutuk Abu Bakar, tanyakan juga kepadanya: “Abu Bakar yang mana kamu maksudkan? Apakah Abu Bakar bin Ali bin Abi Talib? Atau Abu Bakar bin Hassan bin Ali? Atau Abu Bakar bin Al-Hussein Bin Ali? Atau Abu Bakar bin Musa al-Kazhim? Semua yang bernama Abu Bakar ini juga adalah dari zuriat Ali bin Abi Talib RA

Bukankah semua ini jelas menunjukkan Ali bin Abi Talib RA dan zuriat beliau menghormati dan memuliakan pemilik asal nama Abu Bakar, Umar dan Aisyah RA? Oleh itu apakah kamu wahai penganut Syiah, mengikut Ali bin Abi Talib RA atau siapa?


Cetak  
Wallahu a'lam